X

Carnex je brend pionirskog duha i liderske snage, nepokolebljiv i neustrašiv

Carnex je brend pionirskog duha i liderske snage, nepokolebljiv i neustrašiv

11.05.2022

Recite nam nešto o vašoj poslovnoj karijeri pre imenovanja za generalnog direktora kompanije Carnex.

Diplomirao sam na Poljoprivrednom fakultetu u Novom Sadu, a karijeru sam počeo da gradim u NIS-u, gde sam proveo deset godina. U Carnexu, koji je deo MK Grupe, najpre sam 2019. počeo da obavljam funkciju izvršnog direktora fabrika stočne hrane i stočarstva, a u decembru 2020. imenovan sam za direktora novoosnovanog društva Carnex Stočarstvo. Od ove godine obavljam funkciju generalnog direktora Carnexa.

Da li vam to iskustvo, i na koji način, koristi za funkciju koju sada obavljate?

Tokom tri godine provedene na različitim funkcijama u Carnexu, trudio sam se da  maksimalno doprinesem revitalizaciji farmi, automatizaciji procesa na farmama, i generalno, unapređenju poslovanja u sektoru koji je jedan od polaznih za dalju uspešnu proizvodnju. Sadašnja pozicija na neki način  objedinjava više oblasti o kojima rukovodim, što je naravno za mene i ogromna odgovornost. Ali, imam veliku podršku saradnika i menadžmenta i siguran sam da ćemo zajedno uspeti da realizujemo sve postavljene ciljeve.

Je li vam bilo teško da prihvatite sadašnju ulogu ili ste se bez razmišljanja odlučili na to? Obrazložite!

Još kada sam zakoračio u Carnex, za mene je posao u Industriji mesa postao prava inspiracija. Svo to iskustvo je na mene uticalo kao neka pokretačka snaga, ka oblasti koja je za mene bila pravi izazov, jer sam po zanimanju poljoprivredni inženjer. Proizvodnja hrane je jedna od najvažnijih industrija jedne zemlje, a posebno mesna industrija u kojoj uvek ima dinamike i strategije uz stalno nadgledanje tržišta. Stalno se prate potrebe i očekivanja potrošača, što znači da moramo da budemo inventivni I konkurentni.

Da li ste imali dovoljno vremena da se upoznate sa poslovnim procesima i šta vam deluje kao najveći izazov?

Uz dobre ideje, istrajnost i inovacije, ali i efikasno upravljanje, Carnex postoji više od 6 decenija, a za sve su to zaslužni zaposleni svojim posvećenošću. Timski duh je ono što sam  osetio već na prvom zajedničkom sastanku, a odatle sve počinje – od proizvodnje do sportskih aktivnosti, zajedničkih akcija i  društvene odgovornosti.

Naš  brend je od samog svog postojanja nepokolebljiv i neustrašiv, pionirskog duha i liderske snage. Zato je i naš je zadatak,  istovremeno i izazov, da i dalje negujemo tradiciju i kvalitet koji Carnex ima, i ostanemo  originalni, a da održimo vrhunski  brend, kompanije koja  je postavila, i iznova postavlja, imperative kvaliteta.

Šta vama lično znači to što ste na čelu jedne od vodećih mesnih industrija u Srbiji, imajući u vidu i činjenicu da je ova grana veoma konkurentna na domaćem tržištu?

Biti na čelu menadžmenta odgovoran za tim koji je posvećen daljem jačanju i razvoju jednom od najstarijih i najomiljeninjih brendova u koji potrošači imaju višedecenijsko poverenje, jer mnogi su odrasli uz njega i deo je njihovog svakodnevnog života, zaista je snažan izazov i ogromna odgovornost i veliki ponos.

Pre svega, drugačije je u odnosu na svo prethodno iskustvo, jer je veliki deo tima sastavljen od mladih ljudi, koji imaju raznovrsna iskustva, ali i sveže ideje. Zato sam siguran da ćemo vrlo brzo svi zajedno pokrenuti aktivnosti koje će inspirisati potrošače i nove generacije i još više osnažiti bliskost sa brendom, koja je inače najjači atribut Carnex brenda.

Gledajući širi kontekst, moglo bi se reći da ste rukovođenje kompanije preuzeli u veoma izazovnim vremenima. Već dve godine smo u krizi izazvanoj pandemijom korona virusa, a odnedavno je čitav svet uzdrmala još jedna – rat u Ukrajini. Kako vi gledate na te okolnosti?

Ceo svet se suočava sa globalnim promenama u poslednje dve godine, donoseći nam izazove koje pre toga nismo iskusili. Ali, naučili smo i još jednu važnu lekciju – da više brinemo o sebi, svojim najbližima, saradnicima i prirodi. Našu stvarnost čine okolina i ljudi oko nas, posebno oni koji su nam posle porodice najvažniji, naše kolege, oni nas čine boljima i jačima, zato treba uvek iznova da ih podržavamo, pomažemo i čuvamo.

Svakako da su sukobi u Ukrajini svima promenili planove, te tako i mi tražimo alternativna resenja u EU, ka novim izvoznim tržištima.

Promene u načinu života, dovode i do promena u načinu ishrane. Na koji način ćete zadovoljiti rastuću potrebu stanovništva za zdravijom i nutritivno izbalansiranom ishranom? Nakon uvođenja linije humusa, da li je još nešto u planu?

Danas je važno izdvojiti se u odnosu na rastuću ponudu mesnih prerađevina, ali i odgovoriti na potrebe i zahteve potrošača koji vode računa o zdravom načinu života i izbalansiranoj ishrani. Naš cilj je da  zadržimo  relevantnost portfolija Carnexa, kao i da podignemo svest o visokom nutritivnom aspektu portfolija koji je značajan, kako za odrastanje, tako i za izbalansiranu životnu energiju. Istovremeno ćemo se truditi da upotpunimo očekivanja potrošača i u domenu vege ishrane. Carnex svakako ide u tom pravcu da i najzahtevnijem potrošaču ponudi očekivani nutritivni profil i rešenje za datu potrebu. Izazov je ostati inovativan i relevantan prvi izbor kod potrošača u svim segmentima ponude.

Kakva je strategija daljeg poslovanja za Carnex i šta je u planu od kampanja za ovu godinu?

U  centru strategije za ovu godinu su optimizacija portfolija, fokus na ključne segmente, nova tržišta, nove potrošače uz nove ljude i novu energiju. U fokusu su  i razvoj novih kanala prodaje a sve u cilju očuvanja brenda, koji je više decenija bio jedan od omiljenih u čitavom regionu. Takođe, uskoro krećemo u novu kampanju, koja će uticati na podizanje svesti o novoj pilećoj pašteti i dalje jačanje imidža i vrednosti ključnog segmenta – jetrenih pašteta.

Nosilac kampanje jeste snaga jetrenih pašteta kroz snažnu dugogodišnju ljubav, povezanost i bliskost sa potrošačem, kroz rituale konzumacije koji su sastavni deo naših života, kao I poznati  ukus Carnex paštete. Na kreativan način  još jednom ćemo podsetiti naše potrošače na vrednosti brenda, uz koji su mnogi odrastali, a koji je posvećen i novim generacijama koji vole različite ukuse.

Takođe, kao jedan od najvećih proizvođača hrane, i ove godine ćemo se truditi da pomognemo svima kojima je to neophodno, kao što smo i do sada radili, posebno u borbi protiv siromaštva i gladi. Naša saradnja sa lokalnom zajednicom, a i šire, uvek je bila jaka u svim oblastima, zdravstvu, edukaciji, sportskim aktivnostima, ali i u oblasti energetske efikasnosti i zaštite životne sredine, što će nam i dalje  biti u fokusu.

Carnex je poznat kao kompanija koja stalno ulaže u proizvodnju i nabavku mašina koje predstavljaju najnovija tehnička rešenja u preradi mesa. Da li je u planu nešto novo i na ovom polju?

Poboljšanje procesa proizvodnje je preduslov za unapređenje poslovanja, zato su investicije u automatizaciju proizvodnje naš trajni cilj. Sigurno je da ćemo nastaviti da investiramo u finalnu proizvodnju, nove tehnologije. Za nas su takođe značajna i ulaganja u oblasti energetske efikasnosti, digitalizacije i automatizacije delova proizvodnje i tome posebno posvećujemo pažnju.

Ono čemu je kompanija, takođe, u velikoj meri posvećena, jeste kvalitet proizvoda, o čemu svedoče i brojni sertifikati. Koje sve sertifikate imate, i šta vam oni omogućavaju?

Poznato je da Carnex ima zaokružen proces proizvodnje kroz sopstvenu proizvodnju hrane za naše farme za uzgoj svinja, proizvodnju mesa i proizvoda od mesa. Vertikalni  proces celokupne proizvodnje uz primenjene implementirane standarde, stručne zaposlene, obezbeđuje najviši kvalitet mesa i proizvoda od mesa. Industrija mesa Carnex ima kontrolu kvaliteta svih etapa celokupne proizvodnje – od ulaska sirovina u pogon, do isporuke proizvoda. U okviru naše kontrole kvaliteta rade visokokvalifikovani stučnjaci koji obavljaju sva ispitivanja mikrobioloških, senzornih, hemijskih i drugih parametara kvaliteta i bezbednosti svih sirovina i materijala.

Kvalitet naših proizvoda i proizvodnje potvrđen je kroz sertifikovane standarde u oblasti bezbednosti hrane, HACCP, IFS Food, ali i ostalim sertifikovanim standardima ISO 9001, ISO 50001, ISO 45001 i ISO 14001.

Žig Srpski kvalitet, koji obeležava isključivo domaće proizvode visokog kvaliteta, nose tri Carnexova – Domaća mesnata slanina, Rustik kobasica i Domaća sarma. Za nas svakako znači još jedna potvrda kvaliteta naših proizvoda, koji se time izdvajaju na tržištu.

Kompanija Carnex je svoju priču započela davne 1958. godine, i na razvojnom putu imala više značajnih i prelomnih trenutka. Kakve su vaše ambicije za njen dalji razvoj?

Od prvog trenutka kada je počeo izvoz mesa u Englesku i Italiju, daleke 1958, kompanija Carnex je značajnim koracima napredovala, i bilo je mnogo prelomnih i značajnih trenutaka, ali  novi milenijum doneo je novi  vrhunac u poslovanju i ulaganju. Taj period počeo je ulaskom u sastav MK Grupe, kada se za Carnex  otvaraju ozbiljne investicije.

Ipak, najvažniji razlog zašto smo omiljeni brend potrošača jeste vrhunski kvalitet proizvoda, sa kojim nema kompromisa. Carnex je jedan od najbolje ocenjenih brendova od strane potrošača. Prema poslednjem zvaničnom istraživanju, čak 86% ispitanika ima pozitivno mišljenje o Carnex brendu.

Posebno smo ponosni na lojalnost naših potrošača, što nas takođe izdvaja od ostalih proizvođača, i osnažuje nas za dalje poduhvate.

Kada bi trebalo sebe da opišete u jednoj rečenici, kako bi ona glasila?

Dosledan, otvoren, analitičan, deo tima koji je uvek do kraja posvećen ciljevima.

Šta je to što vas motiviše, i na privatnom i na poslovnom planu?

Timski duh je za mene veliki oslonac u radu. Odgovornost, iskrenost, posvećenost, kreativnost, ali i racio i analitički duh, sve zajedno utiče na to kako ćemo nešto dostići i koliko dobre rezultate ćemo ostvariti.

Privatno –   kad god mogu izađem u prirodu sa porodicom. To me potpuno regeneriše i ispunjava najboljom energijom.