X

Intervju za Bazar Aleksandra Stojanović, direktorka korporativnih poslova MK Group

Intervju za Bazar Aleksandra Stojanović, direktorka korporativnih poslova MK Group

09.04.2019

Bazar: Ovo je godina u kojoj MK Grupa proslavlja 35 godina uspešnog poslovanja. Šta je ono ključno čime je ova kompanija zavredila toliko trajanje?

Ljudi – istrajnost, odlučnost i posvećenost više od sedam hiljada zaposlenih u MK Grupi koji dele zajedničku viziju. Zahvaljujući snazi celog tima ova kompanija je izrasla u stabilan i održiv sistem koji danas poseduje know-how u tri ključna segmenta poslovanja – agrar, turizam i bankarstvo. Osim u Srbiji uspešno poslujemo i u Sloveniji, Crnoj Gori i Hrvatskoj. Postali smo sistem od koga se uči, partner u koga se veruje i oslonac na koji se računa.

Bazar: MK Grupa je ovu važnu godišnjicu ispratila novim vizuelnim identitetom u čijem ste osmišljavanju direktno učestvovali. Čime ste se rukovodili u definisanju logoa i slogana koji treba da budu ogledalo cele filozofije i svrhe vašeg poslovanja?

Kada se govori o rebrendiranju bilo koje kompanije, većina ljudi razmišlja samo o onome što se vidi golim okom – promena logotipa i korporativnih boja. Istina je da ovaj proces podrazumeva mnogo više od te forme. Naš cilj je bio da vrednosti i svrhu poslovanja MK Group prikažemo kroz vizuelni identitet kompanije i za nas su upravo ti elementi bili polazna tačka. Novim vizuelnim identitetom uspeli smo da prikažemo diverzitet, snagu i pravac u kom se kompanije kreće. Zato, novi logotip, pored inicijala osnivača (M i K), u sebi sadrži i beskonačan (∞) niz mogućnosti za razvoj poslovanja, ljudi i društva u celini.
Uz logo, kreirali smo i novi slogan – One vision. Smart decisions ili, u prevodu, Jedna vizija. Pametne odluke. Ovde nismo imali nikakve nedoumice. Slogan je gotovo organski, sam izrastao iz tridesetpetogodišnjeg postojanja kompanije. Sve je počelo vizijom osnivača, a rast i uspeh su došli zahvaljujući zaposlenima i zajedničkim pametnim poslovnim odlukama.

Bazar: Na čelu ste sektora za korporativne poslove što je jedna od najvažnijih pozicija u svakom poslovnom sistemu. Šta sve ta uloga podrazumeva?

Ova uloga podrazumeva na prvom mestu dobro poznavanje sistema u kom poslujete. Pod poznavanjem sistema ne mislim samo poznavanje cele kompanije -„360 stepeni“ već i celokupnog okruženja u kom ta kompanija posluje. Samim tim, Direktor korporativnih poslova je odgovoran za visok stepen integracije unutar sistema, pokretanje određenih organizacionih ili kulturnih promena ali i artikulisanu eksternu komunikaciju svih ovih procesa. Jako je važan način na koji će se svaka akvizicija, integracija ili transformacija iskomunicirati ka saradnicima. S tim u vezi, ta osoba mora da poznaje tržišne trendove, strateško planiranje ali i predviđanje potencijalnih rizika kako bi se sve važne poruke iskomunicirale tačno i u skladu sa internim ciljevima. Njoj pripada odgovornost za „ličnu kartu“ kompanije i način na koji je svi njeni stejkholderi vide.

Bazar: Gotovo 9 godina ste deo MK Grupe. Da li je to primer dobre prakse po kojoj poslodavci u Srbiji zaista cene i čuvaju svoje zaposlene koji dobro rade?

Apsolutno da. Kada imate sistem od 7000 zaposlenih i to u 3 potpuno različite oblasti morate priznati da je prava “umetnost” održati visok stepen zadovoljstva zaposlenih. Ipak, naš sektor za ljudske resurse uspeva da iskordinira zahteve različitih poslovnih profila mojih kolega i da posveti dovoljno pažnje njihovom profesionalnom usavršavanju. Sudeći po dosadašnjoj praksi u našoj kompaniji, to je prava formula za zadovoljnog zaposlenog i zadovoljnog poslodavca. Ono na šta smo se dodatno fokusirali u poslednje vreme je praćenje novih trendova u zapošljavanju mladih generacija koje nam tek dolaze. Kao rezultat toga, MK Group je prepoznata kao poželjan poslodavac i kompanija koja ih razume.

Bazar: Šta za vas podrazumeva donošenje pametnih odluka?

Iza svake pametne odluke stoji temeljna priprema. Pametna odluka nije stvar inspiracije, već dobrog poznavanja svakog detalja u vezi sa faktorima koji utiču na njeno kreiranje. Morate biti par koraka ispred i predvideti posledice koje te odluke donose sa sobom. Nekad je pametna odluka „ići na sigurno“, a nekad skupiti hrabrost i preuzeti određeni rizik zarad postizanja višeg cilja. Iskustvo i znanje nas podstiču da donosimo odluke koje nam se u konkretnoj situaciji čine najboljim, a vreme pokazuje da li je ta odluka bila pametna.

Bazar: Da li uspešna karijera nužno mora ženi uzeti mnogo od privatnog života i kako se sa tim izazovom izboriti u 21. veku? Koliko vam vremena ostaje za neke tipično ženske rituale, putovanja, porodicu i prijatelje?

Biti uspešan znači biti dobro organizovan, bez obzira da li se radi o ženi ili muškarcu. Svoje organizacione veštine koristim, ne samo u poslovnom, već i u privatnom životu tako da nemam tu vrstu „savremenih“ problema.

Bazar: Da li pratite modu i koji stil preferirate?

Trudim se da pratim modne trendove posebno kada se radi o poslovnom stilu oblačenja. Preferiram ležernija poslovna odela u odnosu na ona koja su strogo poslovna. Na sastancima retko nosim haljine, a u privatnim prilikama, mislim da je dobar džins neprevaziđen.

Bazar: MK Grupa je društveno odgovorna kompanija i u skladu sa tim opredeljenjem kreator je mnogih humanitarnih i stimulativnih akcija u 74 opštine u kojima posluje. Na koje od tih aktivnosti ste posebno ponosni?

Odgovornost je jedna od 4 osnovne vrednosti naše kompanije upravo zato što svrha postojanja MK Group nije samo razvoj sopstvenog poslovanja već i razvoj ljudi i društva u čijem okruženju posluje. Podsetila bih da smo samo u poslednjih pet godina sproveli 500 društveno odgovornih projekata kroz koje smo donirali četiri miliona evra.

Ako bih sada morala da izdvojim par aktivnosti koje su nam posebno važne, onda bi to, između ostalih, bio projekat „Magnet za ljubav“ kojim smo u partnerstvu sa Pokrajinskom vladom sakupili sredstva za magnetnu rezonancu i prateću opremu za potrebe Instituta za zdravstvenu zaštitu dece i omladine Vojvodine.

Takođe, MK Group je donirala sredstva za izgradnju Kuće za mlade pri SOS Dečijem selu u Kraljevu. Godinu dana kasnije, predsednik MK Group Miodrag Kostić, ustupio je i svoju porodičnu kuću u Novom Sadu, Nacionalnom udruženju roditelja dece obolele od raka (NURDOR) za smeštaj dece obolele od karcinoma. Posebnu brigu vodimo o najboljim đacima sa Kosova i Metohije kojima smo, već desetu godinu zaredom, obezbedili zimovanje u našem hotelu Grand na Kopaoniku. To su samo neki od lepih primera humanosti MK Group.

Bazar: MK Grupa je regionalni lider u oblastima agrara, finansija i turizma i kao takva je svojevrsni ambasador Srbije. Da li ste zadovoljni imidžom koji kao holding kompanija uživate u regionu ili biste na njemu nešto popravili?

Naša deviza je: „Uvek može bolje“. Međutim, javnost prepoznaje uspeh koji je ova kompanija napravila za 35 godina. Od jednog čoveka, razvili smo se u korporaciju sa ozbiljnim modelom korporativnog upravljanja. Potvrdu dobrog imidža dobijamo kada drugi o nama govore kao o dobrom primeru regionalnog privrednog lidera, domaće kompanije koja je iskoračila u Evropu i poslovnog sistema koji postavlja nove standarde u poslovanju. Tada znamo da smo na dobrom putu i da je sektor korporativnih poslova uradio pravu stvar.