X

Jelena Galić, predsednica Izvršnog odbora AIK Banke, intervju za časopis Cord

Jelena Galić, predsednica Izvršnog odbora AIK Banke, intervju za časopis Cord

28.12.2020

Zadovoljstvo klijenata kao fokus

Za šest godina, koliko se Jelena Galić nalazi na čelu Izvršnog odbora, AIK Banka je rasla kako organski, tako i putem akvizicija na domaćem tržištu i u regionu. Postala je jedna od sistemski značajnih banaka u Srbiji koja u mnogome doprinosi stabilnosti celokupnog finansijskog sistema

Doslednost, transparentnost i istrajnost, zajedničko zalaganje, briga o ljudima i okruženju, širenje granica u razmišljanju i delovanju stvaraju pozitivne mogućnosti i ishode. To su vrednosti u koje verujemo i ja i moj tim, ističe gospođa Galić koja je nedavno dobila dva vredna priznanja

 

Bližimo se kraju godine, periodu kada se sumiraju finansijski rezultati i tržišna pozicija. Da li ste zadovoljni i ovom 2020. i periodom koji ste proveli na čelu Izvršnog odbora Banke?

Za ovih šest godina, koliko sam na čelu IO, naša banka je postala sistemski značajna banka na domaćem tržištu, povećala je svoju aktivu na preko dve milijarde evra. U ovom periodu AIK Banka je postala prva domaća banka koja je iskoračila na tržište Evropske unije kroz akviziciju Gorenjske banke u Sloveniji i time postala stabilna bankarska grupa sa aktivom od preko 4 milijarde evra. Finansijski i poslovni pokazatelji grupe su značajno iznad proseka domaćeg i regionalnog bankarskog tržišta, sa realizovanim ROE od 31%, ROA od 6%, udelom kapitala u ukupnoj bilansnoj sumi od 19%, snažnom depozitnom bazom u iznosu od preko 3 milijarde evra, što predstavlja snažnu osnovu za dalje jačanje tržišne pozicije.

Razvojem i širenjem saradnje kroz regionalni pristup, mogu se ostvariti benefiti ne samo u okviru bankarskog sektora, već i realnog sektora privrede, čime se obezbeđuje ubrzani ekonomski rast i razvoj čitavog regiona.

Okrenuti smo budućnosti i kontinuirano uvodimo nove, inovativne servise i ponude, jer zadovoljstvo klijenata predstavlja osnovni fokus našeg poslovanja. Osnovna težnja AIK Banke i u narednom periodu biće stvaranje proizvoda i usluga u skladu sa potrebama i preferencijama klijenata.

 

Tokom karijere ste se susretali sa mnogim izazovnim situacijama, ali nijedna, sigurni smo, nije ni nalik pandemiji koja još traje. Kako se vaša banka nosi sa svim aspektima Covid-19?

 U cilju zaštite zdravlja zaposlenih i normalnog funkcionisanja kompanije tokom vanrednog stanja, fokusirali smo se na kontinuitet servisiranja klijenata. Osnovni cilj je bio zaštititi sve zaposlene i klijente, a istovremeno obezbediti nesmetano pružanje usluga. Pojačali smo higijenske zaštitne mere i dezinfekciju, omogućili „rad sa daljine“ (tj. od kuće), maksimalno pojačali i dodatno osigurali sve digitalne servise usmerene na klijente od potencijalnih operativnih rizika. U svim bankarskim aktivnostima, kako sa stanovništvom, tako i sa privredom, preduzete su mere prilagođene klijentima, a posebno u onim sektorima koji su bili najviše pogođeni ovom krizom, u koordinaciji sa javnim organima.

Preduzete mere su uspešno sprovedene, što je rezultiralo stabilnom  zdravstevnom situacijom unutar organizacije i nesmetanim odvijanjem redovnih akitvnosti bez operativnih incidenata. U kriznim vremenima, još jednom se potvrdilo, da su najvažniji solidarnost, međusobna podrška i timski duh koji ujedinjuje.

 

AIK Banka prepoznaje kao jedan od lidera u pružanju inovativnih i savremenih usluga. Šta ste sve novo uveli u prethodnom periodu?

Svojevremeno smo među prvima na lokalnom tržištu implementirali eCommerce servis koji korisnicima omogućava korišćenje naprednih sistema elektronskog poslovanja. Kontinuirano nadograđujemo postojeće aplikacije i procese kako bi klijentima omogućili što bolje i brže korisničko iskustvo. U skladu sa usvojenom strategijom digitalne transformacije, nastavljamo sa realizacijom projekata koji direktno utiču na dostupnost velikog broja proizvoda klijentima 24/7, kako kroz mrežu filijala, tako i u on-line okruženju na digitalnim kanalima komunikacije. Želja nam je da automatizujemo i prodaju proizvoda i učinimo ih dostupnim preko on-line kanala, uz brojne pozadinske servise i procese vezane za svakodnevne bankarske operacije.

Naši klijenti danas u aplikacijama elektronskog i mobilnog bankarstva mogu da dođu do potrebnih sredstava sa samo nekoliko klikova, da potpišu ugovor putem dvofaktorske autentifikacije i dobiju sredstva na račun. Celokupan proces ne traje duže od 10 minuta. Nudimo online kreditiranje sa digitalnim potpisivanjem ugovora bez odlaska u filijalu, „on-line štednju“, a imamo i servis „on-line on boarding“.

Realizovali smo i projekat instant plaćanja QR kodom na prodajnim mestima, što ubrzava transakciju i prenos sredstava, uz niže troškove nego kod kartičnih plaćanja. U filijalama smo obezbedili 24/7 dostupne samouslužne zone multifunkcionalnih uređaja koji podržavaju uplatu ili isplatu u lokalnoj i stranim valutama, plaćanje računa, plaćanje rata, realizovanje naloga za prenos, pristup elektronskom bankarstvu… Tu je i naša mreža „pametnih sefova“ koja omogućava svima koji žele da deponuju sredstva, da ta sredstva budu u realnom vremenu dostupna na računu.

 

Vaša kompanija predstavlja organizaciju sa izrazitom društvenom odgovornošću. Na šta ste se fokusirali ove godine?

Tokom prethodne i ove godine izdvojili smo značajna sredstva za zdravstvene ustanove, medicinsku opremu, lečenju dece… Pružili smo značajnu podršku zelenoj ekonomiji, mladima u razvoju start-up-ova, mladima u obrazovanju, između ostalog i Matematičkoj gimnaziji u Beogradu koja se ističe po izuzetnim dostignućima učenika, razvoju ženskog preduzetništva i aktivnom učešću žena u društveno važnim projektima.

 

Da li bi Banka mogla da beleži sve ove sjajne rezultate da nema vredne, posvećene i motivisane radnike i sjajne lidere poput Vas?

 U svojim poslovnim poduhvatima oduvek nastojim da pomeram granice, da ohrabrujem partnere i saradnike da zajedničkim zalaganjem doslednošću, transparentnošću i istrajnošću nosimo sa izazovima. Dobrog lidera odlikuje snaga vizije da ide ispred svog vremena, fleksibilnost da bude otvoren za različite pristupe i mudrost da napravi pametne izbore. I na kraju, ne manje važna osobina dobrog lidera je posvećenost ljudima i okruženju, a za mene je jedan od ključnih elemenata uspeha upravo ta briga za ljude i okruženje.

Naš tim odlikuju jedinstvenost, posvećenost inovativnost, otvorenost i širenje granica i u razmišljanju i u delovanju. Nastojimo da svakog dana učimo i stičemo nova znanja i veštine, da ulažemo u razvoj sopstvenih kapaciteta. Na razvojnom putu je neophodno posedovati inovativnost, otvorenost i transparentnost. To je osnov za sigurnost i održivost, što je ključno u svim poduhvatima, od operativnog do strateškog nivoa, čime se zadobija poverenje partnera, klijenata i zaposlenih.

 

Glosa1:
U skladu sa usvojenom strategijom digitalne transformacije, nastavlja se realizacija projekata koji povećavaju dostupnost proizvoda

Glosa 2:
Jeleni Galić nedavno su uručena dva laskava priznanja – Best Banking CEO Of The Year Eastern Europe 2020 i Best Commercial Bank Serbia 2020